Porada
1. Uproszczenia dla przedsiębiorców w okresie zawieszenia działalności
Przedsiębiorca, który chce zawiesić działalność gospodarczą, będzie zwolniony z obowiązków dokumentacyjnych i sprawozdawczych, które nie są konieczne do ustalenia jego zobowiązań wobec państwa lub osób prywatnych. Będzie on zwolniony z obowiązku: prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania, badania, składania w sądzie rejestrowym oraz składania do publikacji sprawozdania finansowego oraz sporządzania i składania sprawozdania z działalności. Zwolnienie to dotyczyć ma tylko pełnego roku obrotowego, w którym trwa stan zawieszenia. Takie zmiany przewiduje ustawa z 4 marca 2011 r. o zmianie ustawy o rachunkowości oraz niektórych innych ustaw. Akt został przyjęty przez Sejm i przekazany do prac w Senacie.
Wspomniana ustawa zmieniająca przewiduje rozwiązania zwalniające przedsiębiorców z niektórych obowiązków sprawozdawczych w okresie zawieszenia działalności. Ustawa zmienia m.in. ustawę o rachunkowości oraz Kodeks spółek handlowych.