Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-06-15

1. Czy na naprawy gwarancyjne zawsze należy tworzyć rezerwę

Spółka jest autoryzowanym dealerem Forda. Jako autoryzowany serwis przystąpiła do programu gwarancyjnego oferowanego klientom. Program polega na tym, że klient otrzymuje dodatkową gwarancję na naprawy swojego samochodu (naprawy w ramach Programu Ford Gwarancja 12). Dealer wykupuje polisę ubezpieczeniową na ryzyko związane z dokonywaniem napraw (bezpłatnych) w ramach tego programu i opłaca składkę od każdego podpisanego z klientem kontraktu. Jak powinna być rozliczona w księgach wykonana naprawa, za którą spółka otrzyma zwrot kwoty netto od ubezpieczyciela? Co z VAT należnym od wykonanej nieodpłatnie usługi? Co z VAT naliczonym i odliczonym przy zakupie części i materiałów zużytych do naprawy?

problem

rada

Naprawy gwarancyjne nie podlegają opodatkowaniu VAT. Jednostka ma jednak prawo do odliczenia VAT naliczonego od zakupu części i materiałów. Koszty ubezpieczeń należy zaliczać do pozostałych kosztów rodzajowych. Rozliczenie kosztów napraw oraz zwrotu tych wydatków zależy od tego, czy ubezpieczenie pokrywa koszty w całości, czy nie. Jeżeli jednostka ma pewność, że firma ubezpieczeniowa zwróci wydatki na części i inne materiały związane z naprawą, wówczas nie musi tworzyć rezerw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00