Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-06-01

1. Prowadzenie ksiąg rachunkowych w erze informatyzacji - nowe stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości

Komitet Standardów Rachunkowości wydał 13 kwietnia 2010 r. nowe stanowisko w sprawie niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych. Stanowisko dotyczy rozdziału 2 ustawy o rachunkowości pt. Prowadzenie ksiąg rachunkowych i jest odpowiedzią na problemy praktyczne, które ostatnio pojawiały się w przedsiębiorstwach w związku z unowocześnieniem prowadzenia ksiąg rachunkowych. Większość firm prowadzi księgi rachunkowe za pomocą systemu FK, często zagranicznego. W wielu przypadkach księgi nie są prowadzone w siedzibie jednostki. Są one przekazane oddziałowi lub biuru rachunkowemu. Jak w warunkach dyktowanych przez rozwój gospodarczy należy zapewnić prawidłowość prowadzenia ksiąg rachunkowych? - szczegółowe informacje znajdziemy z najnowszym stanowisku Komitetu KSR.

Załącznik do uchwały nr 5/10 Komitetu Standardów Rachunkowości z 13 kwietnia 2010 r.

Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych

I. Uzasadnienie wydania stanowiska

Niniejsze stanowisko poświęcone jest wyjaśnieniu niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych określonych w ustawie z 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.), zwanej dalej ustawą.

Brak niektórych szczegółowych uregulowań w ustawie oraz wątpliwości powstające przy praktycznym stosowaniu rozdziału 2 ustawy Prowadzenie ksiąg rachunkowych uzasadniają potrzebę przedstawienia przez Komitet Standardów Rachunkowości stanowiska w sprawie niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Stanowisko uwzględnia stan prawny na dzień jego wydania.

II. Definicje pojęć

Użyte w stanowisku określenia oznaczają:

1. - to zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzą dziennik, księgę główną, księgi pomocnicze, zestawienia: obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz) - art. 13 ust. 1 ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00