Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2018-07-01

1. Analiza CVP w praktyce

Na czym polega analiza CVP (cost-volume-profit)? Jak należy taką analizę przeprowadzać w przedsiębiorstwie? W praktyce analiza taka jest często utożsamiana z analizą rentowności.

problem

rada

Analiza koszt-rozmiar-zysk () jest najczęściej definiowana jako badanie wpływu zmian w koszcie stałym, koszcie zmiennym, cenie sprzedaży, ilości i strukturze na przyszły zysk. Rzeczywiście, dość powszechnie tego typu analizę określa się jako analizę rentowności. Jednak określenie to może być nieco mylące, gdyż sugeruje, że analiza koncentruje się wokół progu rentowności, czyli poziomu aktywności, przy którym nie występuje ani zysk, ani strata. Zakres analizy CVP jest znacznie szerszy, o czym świadczy także jej definicja. Szczegóły i przykłady odpowiednich obliczeń w uzasadnieniu.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00