Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-04-15

1. Jak skorzystać z gwarancji bankowej

Gwarancja bankowa podnosi wiarygodność transakcji. Dlatego warto korzystać z tej formy zabezpieczeń, szczególnie w obecnie panujących, niestabilnych warunkach na rynku.

Gwarancja bankowa jest to wystawione na piśmie, jednostronne zobowiązanie banku zleceniodawcy (gwaranta) do zapłaty na rzecz beneficjenta określonej kwoty pieniężnej, gdyby zleceniodawca (klient banku składający zlecenie o udzielenie gwarancji) nie wywiązał się z zobowiązań zabezpieczonych gwarancją (np. nie uregulował zobowiązania w ustalonym terminie). Zasady udzielania gwarancji bankowej reguluje polskie prawo bankowe oraz prawo międzynarodowe (Jednolite Reguły dotyczące Gwarancji Kontraktowych - Publikacja Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu nr 325 oraz Jednolite Reguły dotyczące Gwarancji Płatnych na Żądanie - Publikacja Międzynarodowej Izby Handlowej w Paryżu nr 458).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00