Artykuł
1. Czym się różni sprawozdawczy rachunek kosztów od rachunku decyzyjnego
Współczesne przedsiębiorstwa często działają na niezwykle skomplikowanych rynkach. Aby mogły osiągnąć sukces, muszą posiadać wiedzę nie tylko o szansach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą zewnętrzne otoczenie. Niezwykle istotna jest znajomość możliwości tkwiących w samej jednostce oraz zdolność rozpoznawania słabych punktów samej organizacji.
W czasie koniunktury kadra zarządcza jest nastawiona przede wszystkim na rozwój firmy, a związane z tym wydatki schodzą w cień. Lecz kiedy nadchodzi kryzys, menedżerowie przypominają sobie o kosztach i zaczynają je liczyć. Skuteczność w zakresie polityki kosztowej często staje się warunkiem przetrwania.
Polityka kosztowa jest tu rozumiana przede wszystkim jako sprawne zarządzanie kosztami, nie stanowi zatem synonimu redukcji kosztów. Paradoksalnie to właśnie drastyczne minimalizowanie kosztów często bywa powodem upadku firmy. Istotą współczesnego zarządzania powinno być zrozumienie:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right