Artykuł
1. Analiza przyczynowa zysku w przypadku produkcji wieloasortymentowej
W poprzednim numerze Biuletynu została przedstawiona analiza przyczynowa zysku dla pojedynczego produktu. Ponieważ w praktyce rzadko mamy do czynienia z produkcją jednego typu, dobra analiza przyczynowa zysku powinna być rozbudowana dodatkowo o wpływ struktury asortymentowej, która da odpowiedź na pytanie, o ile zmieni się zysk, jeżeli przy niezmienionych cenach, kosztach jednostkowych i łącznej ilości zmieni się struktura (ilość) poszczególnych produktów.
Celem analizy przyczynowej było określenie wpływu na poziom zysku takich wielkości, jak ilość sprzedanych produktów, cena jednostkowa i koszt jednostkowy. Jak wiadomo, zazwyczaj jednak wytwarzana jest cała gama różnego rodzaju asortymentu produktów. Z tego powodu należy dostosować założenia analizy przyczynowej do bardziej różnorodnej działalności produkcyjnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right