Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-03

1. Analiza przyczynowa zysku w przypadku produkcji wieloasortymentowej

W poprzednim numerze Biuletynu została przedstawiona analiza przyczynowa zysku dla pojedynczego produktu. Ponieważ w praktyce rzadko mamy do czynienia z produkcją jednego typu, dobra analiza przyczynowa zysku powinna być rozbudowana dodatkowo o wpływ struktury asortymentowej, która da odpowiedź na pytanie, o ile zmieni się zysk, jeżeli przy niezmienionych cenach, kosztach jednostkowych i łącznej ilości zmieni się struktura (ilość) poszczególnych produktów.

Celem analizy przyczynowej było określenie wpływu na poziom zysku takich wielkości, jak ilość sprzedanych produktów, cena jednostkowa i koszt jednostkowy. Jak wiadomo, zazwyczaj jednak wytwarzana jest cała gama różnego rodzaju asortymentu produktów. Z tego powodu należy dostosować założenia analizy przyczynowej do bardziej różnorodnej działalności produkcyjnej.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00