Artykuł
1. Jak określać poziom ryzyka utraty zysków przy spadku sprzedaży
Każdy przedsiębiorca obawia się spadku przychodów ze sprzedaży. Wiadomo, że prowadzi to do spadku zysków. Jednak taki sam spadek sprzedaży (np. o 5%) dla jednej firmy może oznaczać tylko nieznaczny spadek zysku operacyjnego, np. o 15%, a dla innej - duży spadek, np. o 50%. Przy takiej wrażliwości zysków na spadek sprzedaży ta druga firma może odnotować straty finansowe na działalności.
Zysk jest miarą efektywności finansowej przedsiębiorstwa. Jego wielkość zależy od wielu czynników pochodzących z różnych sfer działalności przedsiębiorstwa. Mogą one powodować wzrost zysku, a także jego spadek. Jednym z najważniejszych czynników kształtujących sytuację finansową przedsiębiorstwa oraz jego wynik finansowy jest wielkość sprzedaży. Wzrost sprzedaży powoduje zwiększenie przychodów ze sprzedaży, a także powiększenie ostatecznego zysku netto. Spadek sprzedaży jest zagrożeniem dla przedsiębiorstwa, szczególnie gdy charakteryzuje się większym nasileniem lub występuje w dłuższym okresie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right