Artykuł
1. Jak określić wymagany poziom efektywności sprzedaży
Zysk wypracowany przez firmę stanowi korzyść finansową dla przedsiębiorstwa i jego właścicieli. Wychodząc od wielkości oczekiwanego przez właścicieli zysku oraz wymaganych obciążeń z tytułu wykorzystywania kapitałów obcych, można określić wielkość wymaganej efektywności majątku i sprzedaży na prowadzonej działalności operacyjnej. Dzięki temu można się dowiedzieć, jak wysoka powinna być efektywność realizowanej działalności, aby zaspokoić oczekiwania finansowe właścicieli.
Oddanie przez właścicieli do dyspozycji przedsiębiorstwa kapitałów własnych łączy się z oczekiwanym zwrotem z zaangażowanego kapitału, który jest mierzony relacją zysku netto do kapitału własnego. Przy określonej strukturze kapitałów własnych i obcych można wyznaczyć wymagany poziom zyskowności majątku (aktywów). Uwzględniając występującą w danej działalności rotację aktywów, można ustalić wymagany poziom zyskowności sprzedaży. Osiągnięcie przez przedsiębiorstwo wymaganego poziomu efektywności sprzedaży pozwoli uzyskać oczekiwany przez właścicieli zwrot z kapitału własnego. Aby „przełożyć” interesy kapitałodawców (właścicieli) na wymagany poziom efektywności majątku i sprzedaży, posłużymy się
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right