comment
Porada
Data publikacji: 2007-01-01
2. Co wpłynęło na wzrost zysków - produkcja wieloasortymentowa
W numerze 21/2006 "BRif" przedstawiliśmy, jak przeprowadzać analizę przyczyn zmian zysku dla pojedynczego produktu. Można z tego wywnioskować, jaki wpływ na zysk miały takie elementy, jak: ilość sprzedanych produktów, cena i koszt jednostkowy. W rzeczywistości najczęściej mamy do czynienia nie z pojedynczym produktem bądź towarem, ale z szerszym ich asortymentem. W związku z tym analizę przyczyn zmian zysku należałoby przeprowadzić także na bazie całego asortymentu produktów.
Dodatkowym czynnikiem, mającym wpływ na zmianę zysku w badanym okresie, w porównaniu z okresem poprzednim, będzie właśnie struktura asortymentowa. W artykule na konkretnym przykładzie przeprowadzamy analizę przyczynową zysku w oparciu o zmiany:
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right