Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-01-01

2. Co wpłynęło na wzrost zysków - produkcja wieloasortymentowa

W numerze 21/2006 "BRif" przedstawiliśmy, jak przeprowadzać analizę przyczyn zmian zysku dla pojedynczego produktu. Można z tego wywnioskować, jaki wpływ na zysk miały takie elementy, jak: ilość sprzedanych produktów, cena i koszt jednostkowy. W rzeczywistości najczęściej mamy do czynienia nie z pojedynczym produktem bądź towarem, ale z szerszym ich asortymentem. W związku z tym analizę przyczyn zmian zysku należałoby przeprowadzić także na bazie całego asortymentu produktów.

Dodatkowym czynnikiem, mającym wpływ na zmianę zysku w badanym okresie, w porównaniu z okresem poprzednim, będzie właśnie struktura asortymentowa. W artykule na konkretnym przykładzie przeprowadzamy analizę przyczynową zysku w oparciu o zmiany:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00