Artykuł
1. Jak ocenić opłacalność współpracy z danym kontrahentem
Firmy, które chcą szybko polepszyć wyniki, koncentrują się głównie na zwiększaniu przychodów ze sprzedaży lub tylko na ilości sprzedanej produkcji. Jednym z "argumentów" umożliwiających zwiększenie sprzedaży są wszelkiego rodzaju upusty, rabaty, gratisy i promocje, które nie zawsze odzwierciedla się w przychodach. W efekcie trudno jest ocenić, którzy klienci (kontrahenci) przynoszą firmie największy dochód/marżę. Poniżej wyjaśniamy jak ocenić "rentowność" kontrahenta, czyli stopień opłacalności prowadzenia z nim interesów.
Głównym źródłem zysków są klienci. Zróżnicowana polityka handlowa stosowana wobec odbiorców sprawia, że różne grupy odbiorców przynoszą zróżnicowany poziom zysku. Aby ocenić "wartość" (rentowność) poszczególnych klientów należy szczegółowo monitorować poziom osiąganych zysków w poszczególnych kanałach sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right