comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-09-20
Jak przeprowadzić potwierdzenie sald należności u kontrahentów
Przepisy ustawy o rachunkowości nakładają na podmioty gospodarcze obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów (w tym należności) co najmniej na ostatni dzień każdego roku obrotowego (art. 26 ust. 1 pkt 2). Należności trzeba inwentaryzować w drodze uzyskania od kontrahentów potwierdzeń stanu tych należności. Potwierdzenie jest dokumentem sporządzanym na piśmie.
Aby dokonać inwentaryzacji należności, podmiot gospodarczy powinien wysłać do kontrahentów potwierdzenie salda należności. Kontrahent potwierdza to saldo na piśmie. W przypadku gdy nie zgadza się z danymi zawartymi w otrzymanym piśmie, zgłasza zastrzeżenia.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right