Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-09-20

Jak przeprowadzić potwierdzenie sald należności u kontrahentów

Przepisy ustawy o rachunkowości nakładają na podmioty gospodarcze obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów (w tym należności) co najmniej na ostatni dzień każdego roku obrotowego (art. 26 ust. 1 pkt 2). Należności trzeba inwentaryzować w drodze uzyskania od kontrahentów potwierdzeń stanu tych należności. Potwierdzenie jest dokumentem sporządzanym na piśmie.

Aby dokonać inwentaryzacji należności, podmiot gospodarczy powinien wysłać do kontrahentów potwierdzenie salda należności. Kontrahent potwierdza to saldo na piśmie. W przypadku gdy nie zgadza się z danymi zawartymi w otrzymanym piśmie, zgłasza zastrzeżenia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00