Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-08-01

Jak ewidencjonować koszty sprzedaży

Mamy trzech przedstawicieli handlowych na terenie Polski. Każdemu podlega określony obszar kraju. Przedstawiciele mają wynajęte biura oraz samochody do dyspozycji. Sprzedaż na poziomie przedsiębiorstwa koordynuje centralnie dział handlowy. Obecnie koszty sprzedaży ewidencjonowane są łącznie na koncie 543 „Koszty sprzedaży”. Natomiast koszty funkcjonowania przedstawicieli i działu handlowego ewidencjonowane są na koncie 550 „Koszty ogólnego zarządu”, bez ich wewnętrznego rozbicia. Mamy zatem trudności w wyodrębnieniu kosztów sprzedaży dla poszczególnych przedstawicieli i dla całego przedsiębiorstwa. Jak ujmować koszty sprzedaży przedsiębiorstwa na potrzeby analizy i kontroli?

PROBLEM
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00