Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-01

Telefonia VoIP, czyli jak ograniczyć koszty rozmów telefonicznych

Koszty rozmów telefonicznych to w większości firm spore kwoty. Dzięki rozwojowi technologii VoIP można wyeliminować znaczną część tych wydatków. Na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących systemy telefonii internetowej. Ma ona różne postacie, mniej lub bardziej wygodne w użytkowaniu. Jednak w każdym przypadku usługi te są dużo tańsze od oferty tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych. Według analityków ten segment rynku będzie się gwałtownie rozwijał. Coraz częściej pojawiają się pytania: Co to jest telefonia VoIP? Czy warto skorzystać z tej oferty?

VoIP to przesyłanie głosu za pośrednictwem internetu. Z programów VoIP mogą korzystać nawet użytkownicy łącz internetowych o niskiej przepustowości, pod warunkiem że transfer jest stały (bez tzw. rwania połączenia). W praktyce powinno to być tzw. łącze szerokopasmowe realizowane za pośrednictwem modemu (stałe łącze).
Jak to działa
Najprostsza forma telefonii internetowej polega na zainstalowaniu jednego z bezpłatnych . Następnie za pomocą tego programu należy zarejestrować (podobnie jak konto poczty elektronicznej) i wybrać nazwę użytkownika, dzięki której rozmówca będzie identyfikowany przez inne osoby korzystające z danego programu. (nie musi być to numer) powinna być wybrana starannie, by nie wprowadzać innych osób w błąd (najpopularniejsze programy mają już po 6-8 mln użytkowników).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00