comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-07-01
Jak określić strategię w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym
Przedsiębiorstwa stosują różne strategie zarządzania kapitałem obrotowym. Rodzaj stosowanej strategii można określić za pomocą wskaźników finansowych. Znajomość strategii w zakresie kapitału obrotowego może być pomocna w identyfikacji skali ryzyka finansowego, a także możliwości poprawy efektywności kapitałowej.
Kapitał obrotowy jest kapitałem długoterminowym (stałym), zaangażowanym w finansowanie majątku obrotowego. Wielkość potrzeb w zakresie kapitału obrotowego wyznaczają rozmiary występujących w przedsiębiorstwie zapasów, należności, krótkoterminowych papierów wartościowych, gotówki, a także rozmiary powstających w toku prowadzonej działalności zobowiązań krótkoterminowych. Im większe są rozmiary składników majątku obrotowego, tym większe powstaje zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, i odwrotnie.
Wielkość poszczególnych składników majątku obrotowego i zobowiązań krótkoterminowych jest wynikiem decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie. W zależności od charakteru tych decyzji wyróżnia się trzy rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym:
• strategię konserwatywną,
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right