comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-06-01
Jak współpracować z internetową porównywarką cenową
Korzystanie z porównywarek cenowych to jeden z popularniejszych sposobów dokonywania zakupów przez internet. Oprócz praktycznego zastosowania porównywarek - o tym, że jest to działalność „z przyszłością” świadczy chociażby fakt, że duzi inwestorzy w ostatnim roku bardzo zainteresowali się tym rynkiem i dokonali kilku strategicznych przejęć i połączeń. W artykule przedstawiamy informacje przydatne polskim przedsiębiorcom zainteresowanym prowadzeniem tego typu działalności, a także współpracą z istniejącymi porównywarkami.
Na świecie w 2005 r. za prawie 500 mln dolarów został kupiony np. serwis porównujący ceny Pricegrabber.com. Firma ta powstała pod koniec ubiegłego wieku i stała się liderem na rynku amerykańskim. Miesięcznie korzysta z niej 20 mln klientów, którzy w 2005 r. zapłacili około 58 mln dolarów prowizji. W ubiegłym roku było zresztą więcej transakcji przejęć dużych serwisów porównujących ceny towarów i usług. Serwis Shopzilla.com został kupiony za ponad 500 mln dolarów, a około 600 mln dolarów wydano na serwis Shopping.com. Do tego typu transakcji doszło też w 2004 r. - znana wszystkim internautom firma Yahoo! kupiła porównywarkę Kelkoo za około 470 mln euro.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu