comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-04-01
Jak reklamować się w internecie
W ubiegłym roku w Polsce wydano na różne formy reklamy w internecie od 100 do 150 mln zł. O sile reklamy internetowej nie ma potrzeby pisać. Można mieć pewność, że możliwości i formy reklamowania się w internecie będą się stale zwiększać, a nośnik ten będzie coraz skuteczniejszy i powszechniejszy. W artykule przedstawiamy typowe formy reklamy na portalach internetowych dostępne obecnie dla przedsiębiorców.
Jedną z zalet reklamowania się w internecie jest to, że umieszczenie informacji o firmie czy produkcie poza stroną główną danego portalu nie wyklucza skutecznej reklamy. Portale dzielą bowiem informacje dla internautów w monotematyczne bloki, organizując je np. w serwisy. Dlatego reklama nowego modelu samochodu umieszczona w serwisie motoryzacyjnym może być równie skuteczna, co reklama na głównej stronie portalu. Co więcej, skuteczność ta jest na tyle wysoka, że umieszczenie reklamy w serwisie tematycznym może być droższe niż na głównej stronie portalu.
• Bannery
Banner to jedna z najstarszych form reklamy internetowej. Jest wykorzystywany od początku lat 90. Jest to reklama w kształcie prostokąta, zazwyczaj umieszczana na samej górze strony www. W zależności od decyzji reklamodawcy i posiadanych przez niego środków może być umieszczana zarówno na głównej stronie portalu, jak i na jego mniej eksponowanych częściach. Maksymalne rozmiary bannerów, jakie można zamieścić w danym portalu, są określone w pikselach i kilobajtach (np. 468 × 60 pikseli i 15 kB). Każdy portal określa dopuszczalne formy tej reklamy (np. jpg, gif, flash, html).
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu