Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2006-04-01

Jak kontrolować koszty związane z odroczeniem płatności

Nowe podejście w zakresie zarządzania należnościami wskazuje na konieczność pomiaru kosztów związanych z ich obsługą oraz monitoringu ryzyka. Należności muszą być traktowane jako przepływ, którym należy dynamicznie zarządzać w celu minimalizacji kosztów i strat wynikających z udzielania odroczonych terminów płatności.

Należności są efektem wykonanej sprzedaży. Powstają, gdy mamy do czynienia z odroczeniem terminu płatności.
Finansowa kontrola należności dotyczy głównie sprzedaży z odroczonym terminem płatności. Należność nie powinna być traktowana tylko jako kwota widniejąca na fakturze (ujęcie statyczne, memoriałowe), ale również jako przepływ gotówki (ujęcie dynamiczne). Im dłuższy okres oczekiwania na ten przepływ, tym wyższe koszty musi ponieść przedsiębiorstwo.
Finansowa kontrola wierzytelności dotyczy dwóch obszarów: ryzyka i kosztu. Obie wielkości powinny być poddawane kontroli zarówno pod względem zmian w czasie, jak i wykonania w stosunku do budżetu. Kontrola kosztów powinna dotyczyć kosztów finansowania związanych z udzielanymi odbiorcom terminami płatności.
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00