Porada
Co zrobić, gdy bank nie wykonał zleconej przez nas dyspozycji i ponieśliśmy z tego tytułu wymierną stratę
Większość swoich bieżących rachunków reguluję korzystając z systemu bankowości elektronicznej udostępnionego mi przez mój bank. Po otrzymaniu faktury wprowadzam dane do systemu i zlecam wykonanie przelewu zgodnie z terminem płatności (korzystam z przelewów z datą przyszłą). W dniu, w którym bank ma wykonać moją dyspozycję, zapewniam na swoim koncie bankowym odpowiednie środki potrzebne do wykonania zlecenia. Jednak mimo że wprowadziłam właściwe dane do przelewu i na rachunku znajdowały się wystarczające środki, bank nie wykonał mojej dyspozycji z powodu awarii systemu elektronicznego. Beneficjent płatności naliczył mi w związku z tą sytuacją odsetki za nieterminową płatność. Czy mam szansę na zwrot naliczonych odsetek? Przecież winny niewykonania przelewu był bank.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right