Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-08-01

 Jak rozliczyć dochody osiągane z zarządzania nieruchomościami

W piśmie z 21 czerwca br. nr US I/423/3/07/TG Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sieradzu stwierdził, że przedmiotem opodatkowania spółki zarządzającej nieruchomościami jest dochód, którego źródłem jest wynagrodzenie otrzymywane od właściciela nieruchomości, a nie dochód z zasobów mieszkaniowych.

Stan faktyczny

Spółka jako zarządca, na mocy zawartej umowy o zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi stanowiącymi własność Urzędu Miasta, została upoważniona do pobierania czynszów z tytułu najmu lokali mieszkalnych i użytkowych należnych właścicielowi. Ewidencję wydatków i wpływów z tytułu najmu lokali mieszkalnych i użytkowych spółka prowadzi w ramach wydzielonego funduszu, jako „gminne zasoby mieszkaniowe”. Rozliczenie wpływów i wydatków z Urzędu Miasta następuje po zakończeniu roku kalendarzowego do końca marca następnego roku. Zgodnie z aneksem do umowy o zarządzanie nieruchomościami, wynagrodzeniem spółki są przychody na podstawie wystawionych faktur VAT za administrowanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, księgowanych w ciężar kosztów funduszu zasobów mieszkaniowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00