Porada
Czy przekazanie prezentów o małej wartości w zbiorczych opakowaniach podlega VAT
Podatnik w ramach akcji marketingowych nieodpłatnie przekazuje towary na cele związane z działalnością gospodarczą. Towary wydawane są nie tylko klientom indywidualnym, ale również kontrahentom, którzy zajmują się sprzedażą detaliczną lub hurtową produktów, czy też podmiotom zajmującym się promocją towarów.
PROBLEM
W związku z akcjami marketingowymi podatnik może nieodpłatnie przekazać jednocześnie kilka towarów w zbiorczych opakowaniach (np. w zgrzewce, kartonie). Jednostkowa cena netto nabycia lub koszt wytworzenia pojedynczego, przekazanego nieodpłatnie towaru (np. czekolady, kawy, herbaty, zupy w proszku, soczku dla dziecka) nie przekracza 10 zł, jednak łączna cena nabycia lub koszt wytworzenia zbiorczego opakowania przekracza 100 zł. Podatnik nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości odbiorców. Czy może nie opodatkowywać przekazywanych prezentów? A co w przypadku, gdy przekazywane są zestawy upominkowe o wartości powyżej 10 zł? Czy od ich zakupu można odliczać VAT?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right