Jak skorygować WNT, jeżeli nabyty towar został zwrócony krajowemu odbiorcy
W ramach WNT kupiliśmy towar, który jednak nie spełnia naszych wymogów. W uzgodnieniu z kontrahentem zagranicznym towar ten odeślemy do jego odbiorcy w Polsce. Od kontrahenta zagranicznego dostaniemy korektę faktury. Jak potraktować korektę WNT, skoro towar nie został wywieziony z kraju?
problem
rada
Faktura korygująca otrzymana od unijnego dostawcy uprawnia firmę do skorygowania rozliczonego uprzednio VAT z tytułu WNT. Przepisy nie wymagają, aby zwracany towar musiał zostać wywieziony poza terytorium RP.
uzasadnienie
Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów podlega zasadzie odwróconego opodatkowania VAT u nabywcy tego towaru, a nie u jego dostawcy. VAT od tych transakcji podlega rozliczeniu na zasadach szczególnych.
WNT co do zasady jest dokumentowane dwoma odrębnymi dokumentami: