comment
Porada
Data publikacji: 2010-09-24
Kiedy jest możliwe anulowanie błędnie wystawionej faktury
W lipcu wystawiliśmy fakturę VAT w związku ze sprzedażą, do której faktycznie nie doszło. Oryginał nie został wprowadzony do obrotu. Niestety, na podstawie ujętej w rejestrze faktury VAT podatek zadeklarowaliśmy i zapłaciliśmy. Dopiero teraz zorientowaliśmy się, że taka sytuacja miała miejsce. Co powinniśmy teraz zrobić:
PROBLEM
● złożyć oświadczenie o bezprzedmiotowości faktury,
● anulować fakturę (oryginał i kopia w dokumentach),
● złożyć korektę deklaracji za lipiec 2010 r.?
Czy mamy składać wniosek o nadpłatę (kwota VAT niewielka, około 40 zł)? Czy może poza korektą i uzasadnieniem nic nie robić? Czy złożenie oświadczenia o stwierdzeniu nadpłaty nie spowoduje kontroli US?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie