Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2010-10-01

Czy w przypadku zwrotu przez nabywcę zamówionego towaru sprzedawca ma możliwość anulowania faktury

W przypadku sporządzenia faktury dokumentującej dostawę towaru, do której nie doszło, sprzedawca ma prawo do jej anulowania, pod warunkiem że nie została wprowadzona do obrotu prawnego. Jeżeli towar został odebrany przez nabywcę, a następnie dokonano jego zwrotu, sprzedawca powinien wystawić fakturę korygującą. Tak wynika z interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 19 sierpnia 2010 r. (nr IPPP2/443-397/10-4/KOM), której fragment przedstawiamy poniżej.

Jeżeli faktura została wprowadzona do obiegu prawnego, dokumentuje faktycznie dokonane czynności, jednakże po jej wystawieniu miał miejsce jeden z przypadków wskazanych w § 13 i § 14 rozporządzenia - należy wystawić fakturę korygującą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00