comment
Artykuł
Data publikacji: 2010-10-01
Czy w przypadku zwrotu przez nabywcę zamówionego towaru sprzedawca ma możliwość anulowania faktury
W przypadku sporządzenia faktury dokumentującej dostawę towaru, do której nie doszło, sprzedawca ma prawo do jej anulowania, pod warunkiem że nie została wprowadzona do obrotu prawnego. Jeżeli towar został odebrany przez nabywcę, a następnie dokonano jego zwrotu, sprzedawca powinien wystawić fakturę korygującą. Tak wynika z interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 19 sierpnia 2010 r. (nr IPPP2/443-397/10-4/KOM), której fragment przedstawiamy poniżej.
Jeżeli faktura została wprowadzona do obiegu prawnego, dokumentuje faktycznie dokonane czynności, jednakże po jej wystawieniu miał miejsce jeden z przypadków wskazanych w § 13 i § 14 rozporządzenia - należy wystawić fakturę korygującą.
Pozostało 88% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
Szkolenie