Porada
Jakie korzyści wynikają z zastosowania nowej metody rozliczania zaliczek z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy
Spółka podpisała umowę na dostawę sprzętu elektrycznego (żarówki, neony). Odbiorca zobowiązał się, że zanim otrzyma towar, wpłaci pełną należność, tylko w kilku ratach. Czy jeżeli przed dokonaniem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów spółka otrzyma część lub całość ceny, rozpoznaje obowiązek podatkowy z chwilą wystawienia faktury potwierdzającej otrzymanie zaliczki? Spółka w większości przypadków, w momencie otrzymania zaliczki nie posiada wszystkich wymaganych dokumentów uprawniających do zastosowania 0% stawki VAT. Jak wówczas ma się zachować, tj. jak ma rozliczyć te zaliczki? Czy gdyby zastosowała nową dopuszczalną metodę rozliczeń przewidzianą przez nowe rozporządzenie w sprawie faktur, wówczas nie musiałaby czekać na dokumenty potwierdzające wywóz towarów?
problem
rada
Korzyści, jakie wynikają z rozliczania się przez podatnika z zaliczek według nowej metody, którą dobrowolnie może wybrać, polegają na tym, że nie musi on wystawiać faktury po otrzymaniu każdej zaliczki, bez względu na kwotę. Fakturę musi wystawić dopiero wówczas, gdy powstanie obowiązek podatkowy z tytułu dokonania wewnątrzwspólnotowej dostawy. Wówczas podatnik będzie mógł rozliczyć całość na jednej fakturze. Nie zmienia się natomiast wymóg posiadania dokumentacji potwierdzającej dokonanie wewnątrzwspólnotowej dostawy. Podatnik dokonujący takiej dostawy nadal będzie zobowiązany posiadać odpowiednie dokumenty, aby móc zastosować stawkę 0%.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right