Porada
Kiedy należy dokonać korekty eksportu, gdy towar został zwrócony
Kiedy należy sporządzić korekty sprzedaży w sytuacji, gdy towar będący przedmiotem eksportu został zawrócony z granicy? Klient wycofał się z transakcji.
problem
rada
W tym przypadku nie doszło w ogóle do transakcji podlegającej opodatkowaniu. Ewentualna faktura VAT wystawiona wcześniej powinna być skorygowana niezwłocznie po uzyskaniu informacji, iż towar nie przekroczył granicy. Jeżeli faktura nie została dostarczona nabywcy, należy ją anulować.
uzasadnienie
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. eksport towarów. Eksportem towarów w rozumieniu ustawy o VAT jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium Polski poza terytorium Unii Europejskiej, który jest dokonany bądź przez dostawcę tych towarów, bądź przez ich nabywcę. Zatem aby zaistniał eksport towarów, muszą być łącznie spełnione dwa warunki:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right