Data publikacji: 01.07.2018
Jak rozliczać rabat roczny oraz premię pieniężną
1. Jaka powinna być kolejność czynności związanych z rabatem rocznym udzielonym z tytułu osiągnięcia przez naszego kontrahenta określonej w umowie wysokości obrotów za poprzedni rok?
PROBLEM
2. Odbiorca obciążył nas notą księgową, informując jednocześnie, że kwotę wynikającą z noty potrąca w wyniku kompensaty z istniejącymi zobowiązaniami. Czy odbiorca powinien wystawić fakturę VAT po dokonaniu kompensaty? Jakie konsekwencje w VAT ma niewystawienie przez odbiorcę faktury VAT oraz ewentualne jej wystawienie w terminie późniejszym niż wystąpienie kompensaty? Czy ewentualna faktura powinna być wystawiona na całą kwotę premii (mimo iż nie została zapłacona), czy tylko na kwotę kompensaty?
3. Co dzieje się w sytuacji, gdy kontrahent po zakończeniu roku przysłał nam notę księgową na premię pieniężną za osiągnięcie określonych obrotów za dany rok, a my jej nie zapłaciliśmy lub zapłaciliśmy w roku następnym?