Porada
Czy urząd celny przy określaniu należnej od ubytków akcyzy powinien uwzględniać dopuszczalne ubytki z tytułu transportu
Do składu podatkowego prowadzonego przez spółkę jest wprowadzony importowany przez nią gaz płynny propan i butan, objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Po dokonaniu odprawy celnej w urzędzie celnym granicznym gaz był przemieszczany do składu podatkowego spółki transportem samochodowym. W trakcie przyjmowania gazu do składu podatkowego stwierdzano, że jego ilość jest mniejsza niż wykazana w dokumentach potwierdzających ilość gazu załadowaną przez dostawcę. W związku z tym organ podatkowy odnotowywał wykonanie zobowiązania na potwierdzeniu zabezpieczenia akcyzowego w części odpowiadającej faktycznie stwierdzonej ilości gazu wprowadzanego do składu podatkowego. Dokonując saldowania zabezpieczenia, nie uwzględniano norm dopuszczalnych ubytków, które powstają w transporcie, mimo iż spółka posiada stosowną decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w tym zakresie. Czy w sytuacji gdy zostają stwierdzone ubytki importowanego gazu płynnego wprowadzanego do składu podatkowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, urząd celny przy określaniu należnej od ubytków akcyzy powinien uwzględniać dopuszczalne ubytki z tytułu transportu, które stosownie do postanowień ustawy o podatku akcyzowym podlegają zwolnieniu z podatku akcyzowego?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right