Artykuł
W jaki sposób prowadzić ewidencję sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w przypadku braku obowiązku stosowania kas fiskalnych
Ewidencja sprzedaży dla klientów nieprowadzących działalności gospodarczej - praktyka. Jesteśmy firmą poligraficzną, prowadzimy księgi handlowe. Ze względu na niewielki obrót z klientami nieprowadzącymi działalności gospodarczej nie mamy obowiązku stosowania kas fiskalnych. Ewidencja nieudokumentowanej fakturami sprzedaży prowadzona jest w następujący sposób: zapłacone kwoty wpisywane są do zeszytu i raz na kilka dni wystawiany jest dokument - zestawienie sprzedaży nieudokumentowanej. Czy takie zestawienie należy sporządzać codziennie? Czy można sporządzić na podstawie zapisów w zeszycie jeden dokument dotyczący nieudokumentowanej sprzedaży raz na miesiąc? Na zestawieniu podawana jest tylko zbiorcza kwota netto, VAT, brutto. Czy zeszyt należy zatrzymać do celów dowodowych? Czy dane sprzedaży w zeszycie (tylko kwota) są wystarczające? Chcielibyśmy, aby nasza ewidencja w wypadku kontroli uznana była za rzetelną.