Porada
Jak rozliczyć i korygować rozliczenia VAT błędnie zafakturowanej dostawy objętej odwrotnym obciążeniem
W przypadku transakcji zakupu sprzętu elektronicznego objętego tzw. "odwrotnym obciążeniem" często dochodzi do pomyłek w rozliczeniach i dokumentacji. W przypadku tego rodzaju sprzętu transakcje te są rozliczane i fakturowane na zasadach ogólnych (do wartości 20 tys. zł netto) albo - gdy ich wartość przekracza 20 tys. zł netto - na zasadzie odwrotnego obciążenia. W artykule przedstawiamy zasady korygowania faktur i rozliczeń transakcji zakupu sprzętu elektronicznego objętego odwrotnym obciążeniem, która została błędnie udokumentowana fakturą "zwykłą", podczas gdy powinna być udokumentowana fakturą bez kwoty podatku, oznaczoną słowami "odwrotne obciążenie".
Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT to nabywca ma obowiązek rozliczenia VAT od dostawy towarów, jeśli:
● dostawca i nabywca są czynnymi podatnikami VAT,
● dostawa:
- dotyczy towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT,
- nie jest objęta zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 122 ustawy o VAT.
W przypadku towarów z kategorii elektroniki, takich jak:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right