comment
Porada
Data publikacji: 2015-10-17
BILANS 2015. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych niedobory zawinione
PROBLEM
Dokonaliśmy okresowej inwentaryzacji w magazynie. W jej trakcie stwierdziliśmy niedobór towaru. Przeprowadzone postępowanie wyjaśniające wykazało, że jest to niedobór zawiniony. Odpowiedzialny materialnie pracownik wyraził zgodę na pokrycie niedoboru. Jak udokumentować obciążenie pracownika i jak ująć ten niedobór w księgach rachunkowych? Czy ujawnienie takiego niedoboru należy traktować na równi ze sprzedażą towarów i w związku z tym do kwoty niedoboru doliczyć VAT? Czy powinniśmy dokonać korekty VAT naliczonego przy zakupie? Jeśli tak, to w jakim terminie dokonać korekty? Czy niedobór można uznać za koszt uzyskania przychodów?
Pozostało 91% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka