Artykuł
Wybór formy wpłaty zaliczek na podatek dochodowy - zaliczki uproszczone i kwartalne
Do 20 lutego br. przedsiębiorcy opodatkowani podatkiem dochodowym i mający kalendarzowy rok podatkowy mogą wybrać kwartalny lub uproszczony sposób wpłacania zaliczek w trakcie roku podatkowego. W publikacji przedstawiamy, jakie są zalety i wady tych form rozliczeń oraz kto i po spełnieniu jakich warunków może z nich skorzystać.
Zawiadomienia o wyborze sposobu opłacania zaliczek
Warunkiem skorzystania z zaliczek uproszczonych lub kwartalnych zarówno przez podatników podatku dochodowego od osób fizycznych (PDOF), jak i podatników podatku dochodowego od osób prawnych (PDOP) jest złożenie pisemnego zawiadomienia o wyborze takiej metody opłacania zaliczek. Brak jest tu urzędowych druków. Podatnik jest zobowiązany do złożenia własnoręcznie napisanego zawiadomienia. Część urzędów skarbowych udostępnia wzory druków, z których podatnik może skorzystać. Przykładowe wzory zawiadomień prezentujemy w dalszej części opracowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right