comment
Artykuł
Data publikacji: 2013-06-28
Zmiana ustawy o pracownikach samorządowych
1 września 2013 r.
Ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) przewiduje obligatoryjne tworzenie stanowiska sekretarza w urzędzie gminy, starostwie powiatowym i w urzędzie marszałkowskim (art. 5 ust. 1). W niektórych jednostkach samorządu terytorialnego praktykowano zatrudnianie osoby pełniącej obowiązki sekretarza. Osoba taka zatrudniana jest poza otwartym naborem i często nie spełnia wymogów stawianych sekretarzowi przez ustawę o pracownikach samorządowych. Aby wyeliminować tę praktykę, w ustawie o pracownikach samorządowych wprowadzono termin obowiązkowego przeprowadzania naboru na stanowisko sekretarza oraz zakaz obsadzania tego stanowiska w drodze powierzania obowiązków.
Pozostało 21% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka