Czy nieuzyskująca żadnych przychodów spółka może zaliczać wydatki na utrzymanie biura do kosztów podatkowych
Spółka z o.o. do czerwca ubiegłego roku prowadziła działalność handlową, jak również szkoleniową w ramach projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej (Program Operacyjny Kapitał Ludzki). Czy koszty na codzienne utrzymanie, tj. prowizje bankowe, odsetki od kredytu, koszty utrzymania biura niemieszczące się w budżetach projektowych, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Nadmieniam, że spółka od czerwca 2011 r. nie uzyskuje żadnych przychodów z działalności. A jeżeli chodzi o VAT, to czy spółka może odliczać podatek naliczony z faktur zakupu, nie wykazując należnego?
PROBLEM
RADA
Koszty utrzymania biura, o których mowa w pytaniu, mogą być przez spółkę zaliczane do kosztów uzyskania przychodów (jeżeli spółka ma zamiar uzyskiwać jeszcze przychody z prowadzonej działalności gospodarczej). Spółka może również na zasadach ogólnych odliczać podatek naliczony od dokonywanych zakupów. Szczegóły - w uzasadnieniu.