Porada
Jak ująć w księgach rachunkowych karę z tytułu nieprawidłowego wykonania umowy, którą następnie został obciążony pracownik
W 2010 r. pracownik nie dopilnował prawidłowego wykonania umowy, za co obciążono nas karą umowną. Karę zapłaciliśmy i zaksięgowaliśmy jako pozostałe koszty operacyjne. W 2011 r. obciążyliśmy pracownika jako osobę odpowiedzialną kwotą otrzymanej przez nas noty. Jak prawidłowo zaksięgować notę wystawioną pracownikowi? Pracownik ma sam wpłacić kwotę na konto firmy (nie zostanie to potrącone z jego wynagrodzenia).
problem
rada
W przypadku wyrządzenia przez pracownika szkody osobie trzeciej Kodeks pracy (art. 120) wyraźnie wskazuje, że osoba trzecia może żądać naprawienia szkody wyłącznie od pracodawcy (a nie pracownika). Zatem słusznie jednostka "pokrzywdzona" obciążyła Państwa karą umowną (a nie zatrudnionego przez Państwa pracownika). Dopiero po naprawieniu szkody Państwa firma może mieć roszczenie zwrotne w stosunku do pracownika (jeżeli zostały spełnione przesłanki i warunki zawarte w Kodeksie pracy, a powodujące, że pracownik rzeczywiście odpowiada materialnie za wyrządzoną szkodę).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right