Jak traktować podatkowo przekazanie pośrednikowi pieniędzy na zakup przedsiębiorstwa
Spółka X zleciła spółce Y dokonanie wszelkich formalności związanych z zakupem przedsiębiorstwa Z (odbył się przetarg na zakup przedsiębiorstwa Z). Została zawarta umowa pomiędzy dwoma spółkami - X i Y. W umowie jest opisane, że spółka X zleca spółce Y nabycie przedsiębiorstwa Z, wszelkie koszty z tym związane ponosi spółka X i będzie przelewała niezbędne środki pienieżne na ww. transakcję dla spółki Y. Po zakończeniu całej procedury spółka Y wystawi fakturę za wykonane usługi. Jak traktować przelewane pieniądze na zakup przedsiębiorstwa Z? Została również wystawiona przez notariusza faktura za dokonane czynności sprzedaży przedsiębiorstwa Z. Faktura została wystawiona na spółkę Y, czyli spółkę, która dokonuje usługi dla spółki X. Czy jest to prawidłowe, skoro koszty pokrywa spółka, która zleciła zakup, tj. spółka X?
PROBLEM