Porada
Jak ująć w księgach rachunkowych koszty badania sprawozdania finansowego
Sprawozdanie finansowe naszej spółki za rok 2008 zostanie poddane nieobligatoryjnemu badaniu przez biegłego rewidenta. Czy z tego tytułu obowiązkowo musimy utworzyć rezerwę na koszty badania? W jaki sposób dokonać ujęcia oraz rozliczenia w księgach rachunkowych spółki operacji związanych z utworzeniem tej rezerwy? Jeżeli tak, to w którym momencie będziemy mogli uwzględnić ten wydatek w kosztach uzyskania przychodu?
problem
rada
Zasady tworzenia rezerw w spółce powinny być każdorazowo określone w przyjętej przez jednostkę polityce rachunkowości (z uwzględnieniem nadrzędnych zasad rachunkowości, w tym zasady współmierności przychodów i kosztów). Utworzoną rezerwę należy wykazać w pasywach bilansu jako „Pozostałe rezerwy krótkoterminowe” (B.I.3). Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Do celów podatkowych koszt audytu powinien zostać uwzględniony w dacie poniesienia, czyli ujęcia w księgach rachunkowych faktury VAT za wykonaną przez biegłego rewidenta usługę. Szczegóły - w uzasadnieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right