Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-01-02

4. Jak poprawić błędy w ewidencji zaliczki otrzymanej ostatniego dnia miesiąca na rachunek bankowy

Jesteśmy podmiotem świadczącym m.in. usługi gastronomiczno-hotelarskie. Usługobiorcy są podmiotami gospodarczymi lub osobami fizycznymi. Gdy otrzymamy zaliczkę od podmiotu gospodarczego - natychmiast wystawiamy fakturę zaliczkową. A jeśli od osoby fizycznej - wystawiamy paragon fiskalny. Problem powstaje, gdy zaliczka wpływa na nasz rachunek bankowy ostatniego dnia miesiąca, a my dowiadujemy się o tym w miesiącu następnym. Wówczas zgodnie z ustaleniami w naszym urzędzie skarbowym nie wystawiamy paragonu fiskalnego, ale VAT należny od zaliczki ujmujemy w miesiącu jej otrzymania. Mamy nadzieję, że postępujemy prawidłowo.

PROBLEM
Ostatnio jednak powstał problem: 31 listopada wpłynęła na rachunek bankowy zaliczka od osoby fizycznej. Wyciąg bankowy otrzymaliśmy 3 grudnia. VAT należny rozliczyliśmy w listopadzie. Usługę sprzedaliśmy w grudniu. Osoba wpłacająca zaliczkę poinformowała nas, że usługa dotyczy jej kontrahentów i poprosiła o fakturę VAT dla podmiotu gospodarczego na całą wartość usługi po jej wykonaniu. Czy postąpimy prawidłowo, jeśli wystawimy fakturę na całość, a rozliczając się z fiskusem odejmiemy VAT, który oddaliśmy w listopadzie, mimo że nie mamy paragonu fiskalnego dotyczącego zaliczki ani faktury zaliczkowej?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00