Data publikacji: 17.08.2006
Na co zwrócić uwagę zawierając umowę z biurem rachunkowym
Wybierając biuro rachunkowe warto zwrócić uwagę na to, kto je prowadzi - osoba posiadająca certyfikat księgowy czy też doradca podatkowy. Obowiązki zawsze wynikają z umowy z klientem. Poniżej prezentujemy zarówno te, standardowe, jak i niestandardowe.
Zakres czynności, jakie może wykonywać biuro rachunkowe, określają ustawy: o rachunkowości oraz o doradztwie podatkowym.
Różnice między uprawnieniami osób prowadzących biura
Biuro rachunkowe posiadające certyfikat księgowy może prowadzić księgi rachunkowe, a także wykonywać niektóre czynności doradztwa podatkowego. Dotyczy to prowadzenia w imieniu podatnika (płatnika, inkasenta) ksiąg podatkowych (tj. oprócz ksiąg rachunkowych także pkpir i innych ewidencji podatkowych) oraz sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych.