comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-08-17
Na co zwrócić uwagę zawierając umowę z biurem rachunkowym
Wybierając biuro rachunkowe warto zwrócić uwagę na to, kto je prowadzi - osoba posiadająca certyfikat księgowy czy też doradca podatkowy. Obowiązki zawsze wynikają z umowy z klientem. Poniżej prezentujemy zarówno te, standardowe, jak i niestandardowe.
Zakres czynności, jakie może wykonywać biuro rachunkowe, określają ustawy: o rachunkowości oraz o doradztwie podatkowym.
Różnice między uprawnieniami osób prowadzących biura
Biuro rachunkowe posiadające certyfikat księgowy może prowadzić księgi rachunkowe, a także wykonywać niektóre czynności doradztwa podatkowego. Dotyczy to prowadzenia w imieniu podatnika (płatnika, inkasenta) ksiąg podatkowych (tj. oprócz ksiąg rachunkowych także pkpir i innych ewidencji podatkowych) oraz sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right