Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2005-02-13

Jak działa obciążenie zwrotne (chargeback) na karcie płatniczej

Za pośrednictwem Internetu zarezerwowałam hotel w Belgii. Zapłaciłam kartą kredytową. Jednak gdy dojechałam na miejsce (około godziny 22.00), okazało się, że recepcja jest nieczynna i w żaden sposób nie mogę dostać się do pokoju hotelowego. W związku z tym, że nie było miejsc w okolicznych hotelach - spędziłam noc na parkingu w samochodzie. Czy mogę ubiegać się o zwrot wniesionej opłaty? W końcu nie skorzystałam z usługi nie ze swojej winy. Na stronie internetowej, gdzie dokonywałam płatności za hotel, ani na stronie samego hotelu nie było wzmianki o tym, że recepcja jest czynna tylko w określonych godzinach i że nie ma możliwości dostania się do hotelu w godzinach nocnych.

Jeżeli płatność była dokonana za pomocą karty płatniczej, to istnieje możliwość odzyskania wydanych pieniędzy (w momencie kiedy usługa, za którą zapłaciliśmy, nie została wykonana). Należy zgłosić reklamację do banku, który wydał nam kartę płatniczą. Bank uruchomi procedurę reklamacyjną - wykona tzw. , co można przetłumaczyć jako obciążenie zwrotne. Konstrukcja tej procedury zostanie opisana szczegółowo w uzasadnieniu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00