comment
Porada
Data publikacji: 2005-02-13
Jak działa obciążenie zwrotne (chargeback) na karcie płatniczej
Za pośrednictwem Internetu zarezerwowałam hotel w Belgii. Zapłaciłam kartą kredytową. Jednak gdy dojechałam na miejsce (około godziny 22.00), okazało się, że recepcja jest nieczynna i w żaden sposób nie mogę dostać się do pokoju hotelowego. W związku z tym, że nie było miejsc w okolicznych hotelach - spędziłam noc na parkingu w samochodzie. Czy mogę ubiegać się o zwrot wniesionej opłaty? W końcu nie skorzystałam z usługi nie ze swojej winy. Na stronie internetowej, gdzie dokonywałam płatności za hotel, ani na stronie samego hotelu nie było wzmianki o tym, że recepcja jest czynna tylko w określonych godzinach i że nie ma możliwości dostania się do hotelu w godzinach nocnych.
Jeżeli płatność była dokonana za pomocą karty płatniczej, to istnieje możliwość odzyskania wydanych pieniędzy (w momencie kiedy usługa, za którą zapłaciliśmy, nie została wykonana). Należy zgłosić reklamację do banku, który wydał nam kartę płatniczą. Bank uruchomi procedurę reklamacyjną - wykona tzw. , co można przetłumaczyć jako obciążenie zwrotne. Konstrukcja tej procedury zostanie opisana szczegółowo w uzasadnieniu.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right