comment
Porada
Data publikacji: 2004-12-13
Kiedy doręczenie pisma jest skuteczne
Prawidłowe doręczenie pisma ma bardzo istotne znaczenie na gruncie postępowania podatkowego. Umożliwia bowiem podjęcie dalszych czynności przez uprawniony organ (tzw. nadanie biegu sprawie). Nieprawidłowe doręczenie, a co za tym idzie - nieskuteczne, otwiera zaś drogę uprawnionym podmiotom do hamowania dalszych czynności w postępowaniu lub też odwołania od już zapadłych decyzji.
Organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez upoważnione osoby. W praktyce dwie ostatnie formy doręczenia są rzadko stosowane, chyba że doręczenie jest pilne, np. z uwagi na upływający termin. Przepisy Ordynacji podatkowej wymieniają trzy kategorie adresatów pism: stronę, przedstawiciela i pełnomocnika strony. Jeśli strona działa przez przedstawiciela, pismo doręcza się przedstawicielowi. W przypadku gdy ustanawia kilku pełnomocników w tej samej sprawie, pismo doręcza się jednemu z pełnomocników właściwemu do doręczeń.
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right