comment
Porada
Data publikacji: 2004-06-28
Jak ewidencjonować rozliczenia dokonywane kartą płatniczą
Firma zawarła niedawno umowę z bankiem o wydanie kart firmowych typu biznes przeznaczonych do regulowania naszych wydatków. W jaki sposób prowadzić ewidencję księgową dotyczącą rozliczeń dokonywanych tymi kartami?
Posiadanie kart płatniczych przez przedsiębiorstwo wywołuje różnorodne zdarzenia gospodarcze, które znajdują swoje odzwierciedlenie w księgach rachunkowych. Ich typowe dekretacje przedstawiamy w tym opracowaniu.
Oferta polskich banków w zakresie kart płatniczych jest duża i bardzo zróżnicowana. Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z kart firmowych typu biznes, które są wydawane „na firmę”, a używane przez przedstawiciela firmy lub upoważnioną osobę. Najczęściej są to karty debetowe, czyli pozwalające na wypłatę gotówki lub zapłatę za towary do wysokości posiadanych na rachunku środków. Dodatkowo banki oferują także karty kredytowe oraz z odroczoną płatnością (charge), które pozwalają użytkownikowi na korzystanie z przyznanego przez bank limitu kredytowego. W przypadku kart charge za wydatki musimy zapłacić w ciągu miesiąca, natomiast w przypadku kart kredytowych spłatę możemy rozłożyć na wiele miesięcy.
Pozostało 84% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right