comment
Porada
Data publikacji: 2003-10-29
Jak rozliczyć w czasie koszty rozmów telefonicznych
Spółka z o.o. zajmująca się przetwórstwem rolno-spożywczym otrzymała w lutym 2002 r. fakturę za rozmowy telefoniczne przeprowadzone w grudniu 2001 r. Wydatki wynikające z tej faktury zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu otrzymania faktury, co zostało zakwestionowane przez urząd skarbowy w trakcie przeprowadzonej niedawno kontroli. Zdaniem urzędu, przedmiotowe wydatki nieprawidłowo zakwalifikowano do kosztów 2002 r., gdyż powinny być one uwzględnione w kosztach roku, którego dotyczą, czyli w grudniu roku poprzedniego. Urząd zwrócił przy tym uwagę na fakt, że zeznanie wstępne o wysokości dochodu osiągniętego za 2001 r. spółka złożyła dopiero pod koniec marca 2002 r. Czy stanowisko kontrolujących było słuszne?
Pozostało 82% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu