Porada
Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników organizacji non profit
Każdy pracownik ma obowiązek podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Wynika to z ogólnych obowiązków pracowników przewidzianych przepisami Kodeksu pracy. Wiadomo jednak, że pracownik, który się dokształca, powinien mieć możliwość uczestniczenia w zajęciach, a także czas na przygotowanie się do egzaminów. Organizacja, która decyduje się wysłać pracownika na dokształcanie oraz wesprzeć go w podnoszeniu kwalifikacji, powinna również zadbać o to, aby móc wykorzystać nowe kwalifikacje podwładnego. W tym celu zawiera z pracownikiem stosowną umowę.
Pracodawca, który wyrazi zgodę na dokształcanie się swojego pracownika, może, ale nie musi zawrzeć z nim odrębnej umowy. Zdecydowanie powinni zawrzeć ją ci, którzy będą wymagać od pracownika pozostania w pracy po ukończeniu podnoszenia kwalifikacji zawodowych (art. 1034 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy; dalej: k.p.).
Podstawowym celem umowy szkoleniowej jest ustalenie indywidualnego zakresu ulg i świadczeń, które będą przysługiwały pracownikowi od pracodawcy w czasie całego okresu nauki.
W umowie należy uwzględnić następujące informacje:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right