Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-07-15

Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników organizacji non profit

Każdy pracownik ma obowiązek podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Wynika to z ogólnych obowiązków pracowników przewidzianych przepisami Kodeksu pracy. Wiadomo jednak, że pracownik, który się dokształca, powinien mieć możliwość uczestniczenia w zajęciach, a także czas na przygotowanie się do egzaminów. Organizacja, która decyduje się wysłać pracownika na dokształcanie oraz wesprzeć go w podnoszeniu kwalifikacji, powinna również zadbać o to, aby móc wykorzystać nowe kwalifikacje podwładnego. W tym celu zawiera z pracownikiem stosowną umowę.

Pracodawca, który wyrazi zgodę na dokształcanie się swojego pracownika, może, ale nie musi zawrzeć z nim odrębnej umowy. Zdecydowanie powinni zawrzeć ją ci, którzy będą wymagać od pracownika pozostania w pracy po ukończeniu podnoszenia kwalifikacji zawodowych (art. 1034 ustawy z 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy; dalej: k.p.).

Podstawowym celem umowy szkoleniowej jest ustalenie indywidualnego zakresu ulg i świadczeń, które będą przysługiwały pracownikowi od pracodawcy w czasie całego okresu nauki.

W umowie należy uwzględnić następujące informacje:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00