Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2011-12-14

Jak podjąć działalność leczniczą - krok po kroku

W poprzednim numerze Poradnika opisaliśmy możliwości prowadzenia przez organizację pozarządową działalności leczniczej. Warunkiem podjęcia takiej działalności jest wpis do specjalnego rejestru. Po uzyskaniu wpisu - i dokonaniu innych związanych z tym formalności - organizacja może podjąć działalność leczniczą. Może się jednak zdarzyć, że organ prowadzący rejestr odmówi wpisu lub podejmie decyzję o jej wykreśleniu. Warto wówczas wiedzieć, jakie kroki powinna podjąć organizacja, której zależy na prowadzeniu działalności leczniczej.

Podmiot, który zamierza wykonywać działalność leczniczą jako podmiot leczniczy, składa organowi prowadzącemu rejestr wniosek o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Rejestr ten prowadzi się w systemie teleinformatycznym.

W odniesieniu do podmiotów leczniczych będących organizacjami pozarządowymi, organem prowadzącym rejestr jest wojewoda właściwy dla siedziby tego podmiotu.

WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU POWINIEN ZAWIERAĆ NASTĘPUJĄCE DANE:

● nazwę organizacji,

● adres siedziby,

● adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,

● formę organizacyjno-prawną (stowarzyszenie, fundacja),

● rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00