Artykuł
Jak podjąć działalność leczniczą - krok po kroku
W poprzednim numerze Poradnika opisaliśmy możliwości prowadzenia przez organizację pozarządową działalności leczniczej. Warunkiem podjęcia takiej działalności jest wpis do specjalnego rejestru. Po uzyskaniu wpisu - i dokonaniu innych związanych z tym formalności - organizacja może podjąć działalność leczniczą. Może się jednak zdarzyć, że organ prowadzący rejestr odmówi wpisu lub podejmie decyzję o jej wykreśleniu. Warto wówczas wiedzieć, jakie kroki powinna podjąć organizacja, której zależy na prowadzeniu działalności leczniczej.
Podmiot, który zamierza wykonywać działalność leczniczą jako podmiot leczniczy, składa organowi prowadzącemu rejestr wniosek o wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Rejestr ten prowadzi się w systemie teleinformatycznym.
W odniesieniu do podmiotów leczniczych będących organizacjami pozarządowymi, organem prowadzącym rejestr jest wojewoda właściwy dla siedziby tego podmiotu.
WNIOSEK O WPIS DO REJESTRU POWINIEN ZAWIERAĆ NASTĘPUJĄCE DANE:
● nazwę organizacji,
● adres siedziby,
● adres miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,
● formę organizacyjno-prawną (stowarzyszenie, fundacja),
● rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right