Rozliczanie delegacji w przepisach wewnętrznych organizacji non profit
Czy organizacje pozarządowe mają obowiązek regulować zasady rozliczania podróży służbowych pracowników w przepisach wewnątrzzakładowych? Jak rozliczać wymiar czasu pracy podczas podróży służbowych?
Pracodawcy nienależący do państwowej lub samorządowej sfery budżetowej mają dużą swobodę w ustalaniu należności z tytułu podróży służbowych. Ograniczenie dotyczy właściwie jedynie minimalnej stawki diety. Organizacje mogą zatem w wewnętrznych przepisach dowolnie regulować zasady rozliczania pracowników z delegacji - chociaż nie mają takiego obowiązku. Jeżeli jednak z tej swobody nie korzystają, wtedy wiążące dla nich są przepisy rozporządzeń dotyczących pracowników zatrudnionych w państwowej lub samorządowej sferze budżetowej.
Przepisy wewnętrzne
Jeśli organizacja decyduje się na odmienne uregulowanie warunków wypłacania pracownikom należności z tytułu podróży służbowych, powinna umieścić stosowne zapisy w zakładowych regulacjach płacowych (np. w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie wynagradzania).