Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-09-09

Jak i kiedy dokonywać odpisów aktualizujących w organizacji non profit

W stowarzyszeniu z początkiem roku dokonane zostały zmiany w statucie polegające na dopuszczeniu możliwości prowadzenia działalności gospodarczej. Działalność gospodarczą rozpoczęliśmy w lutym i na dzień dzisiejszy mamy już takich kontrahentów, którzy opóźniają się z płatnością należności o ponad 3 miesiące. Czy należności takie powinny zostać odpisane? Zaznaczam, że zanim zaczęliśmy prowadzić działalność gospodarczą, również mieliśmy pewne pozycje przeterminowanych należności, które jednak nie były związane z dostawami i usługami. Nie tworzyliśmy odpisów aktualizujących należności.

Aby rozwiązać powyższy problem, należy rozpatrzyć, czy organizacje non profit powinny w ogóle stosować przepisy nakazujące dokonywanie odpisów aktualizujących należności oraz - jeśli tak - to jak prawidłowo zorganizować rachunkowość jednostki w tym zakresie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00