Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2009-07-01

Koszty reprezentacji i reklamy w organizacji non profit

Nawet prowadząc jedynie działalność statutową, organizacja ponosi z reguły wydatki, które mogą mieć charakter reprezentacyjny lub reklamowy. Skutki podatkowe tych wydatków będą zależały od ich właściwej kwalifikacji.

Rozróżnienie wydatków na reprezentację i reklamę dotyczy głównie tych podmiotów, które uzyskują dochody opodatkowane podatkiem dochodowym (np. prowadzących działalność gospodarczą). Mówimy bowiem o kosztach uzyskania takich przychodów. Jednak możemy to odnieść również do organizacji prowadzących tylko działalność statutową, których dochody korzystają z przedmiotowego zwolnienia od podatku dochodowego. Ponoszone wydatki powinny bowiem służyć tej działalności statutowej.

Reprezentacja a reklama raz jeszcze

Za koszty uzyskania przychodów nie uważa się kosztów reprezentacji - w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; dalej: updop). Kosztem podatkowym będą więc wszelkie wydatki o charakterze reklamowym.

Niestety, przepisy podatkowe nie definiują pojęć reprezentacji i reklamy. Należy w tym względzie posiłkować się definicjami słownikowymi.

Reprezentacja

Przez reprezentację rozumiemy z reguły okazałość, wystawność czy wytworność w czyimś sposobie życia, związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00