Porada
Jak można zorganizować czas pracy w jednostce non profit
Pracę pracowników można organizować na wiele sposobów - w zależności od charakteru działalności prowadzonej przez organizację. Przepisy Kodeksu pracy przewidują w tym zakresie kilka rozwiązań. W jaki więc sposób zorganizować pracownikom pracę, aby była ona jak najbardziej wydajna i wygodna dla samych zainteresowanych - a jednocześnie w taki sposób, aby była zgodna z obowiązującymi unormowaniami dotyczącymi czasu pracy?
Magdalena Kasprzak
Do podstawowych obowiązków każdego pracodawcy należy: organizowanie pracy w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, jak również osiąganie przez pracowników - przy wykorzystaniu ich uzdolnień i kwalifikacji - wysokiej wydajności i należytej jakości pracy, organizowanie pracy w sposób zapewniający zmniejszenie uciążliwości pracy - zwłaszcza pracy monotonnej i pracy w ustalonym z góry tempie (art. 94 Kodeksu pracy - dalej: k.p.).
UWAGA!
Pracodawcy nie muszą posługiwać się tylko jednym z przyjętych systemów czasu pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right