Artykuł
1% podatku w mediach - wspólne akcje organizacji pożytku publicznego
1% podatku staje się dla organizacji pozarządowych coraz częściej priorytetową akcją promocyjną. W poprzednim numerze „Poradnika organizacji non profit” opisaliśmy, jak przygotować się do popularyzacji przekazywania 1% podatku na rzecz uprawnionych organizacji pożytku publicznego. Poniżej przybliżamy, w jaki sposób w naszą akcję promocyjną zaangażować media, by nasze działania były skuteczniejsze i przyniosły większe dochody.
Mateusz Wysocki
Media - szczególnie te lokalne - są zawsze zainteresowane problemami, z którymi boryka się lokalna społeczność. Bardzo chętnie biorą udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach, które mają na celu prawidłowe i rzetelne informowanie mieszkańców oraz ich aktywizację. Taką akcją, do której warto zaprosić dziennikarzy, jest niewątpliwie „akcja promocyjna 1%”. Oprócz tradycyjnych form współpracy (ogłoszenia, reklamy, inserty - opisane w poprzednim numerze „Poradnika...”) bardzo ważne jest podejmowanie działań zmierzających do popularyzacji samej idei 1%. Musimy na moment zapomnieć o indywidualnych interesach naszej organizacji i spróbować przyczynić się do zwiększenia świadomości społecznej związanej z przekazywaniem 1% podatku dla organizacji pożytku publicznego.
Z kim zawrzeć porozumienie
Działając lokalnie, powinniśmy się zorientować, ile i które organizacje z naszego terenu są uprawnione do otrzymania odpisu podatkowego. Uzyskanie takich informacji nie jest trudne, bowiem corocznie publikowana jest lista opp, które mają możliwość uzyskiwania dochodów z odpisów podatkowych. Ukazało się już obwieszczenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29 grudnia 2008 r. w sprawie wykazu organizacji mających status pożytku publicznego na dzień 30 listopada 2008 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right